Header

Niemiecko-amerykańska formacja Snap powstała w 1989 roku we Frankfurcie. Pomysłodawcami grupy byli dwaj niemieccy producenci Michael Münzing i Luca Anzilotti, którzy stworzyli Snap pod pseudonimami Benito Benites i John „Virgo” Garret III. Producenci byli zdania, że świat jest uprzedzony wobec niemieckich produkcji muzycznych.
Ich pierwszy hit zatytułowany „The Power” stanowił mieszankę elementów house i hip-hopu, a także zawierał kilka sampli innych utworów jak „King Of The Beats” Mantronix, rap z utworu „Let The Words Flow” Chill Rob G. Utwór „The Power” zawierał również klasyczne dla tej piosenki zdanie „I’ve Got The Power” zaczerpnięte z kompozycji „Love’s Gonna Get You” z repertuaru Jocelyn Brown. Po tym, jak „The Power” ukazał się na singlu w Stanach Zjednoczonych, raper Chill Rob G zagroził duetowi pozwem sądowym. Producenci zarejestrowali wokale raz jeszcze, tym razem z udziałem pochodzącego z Pittsburgha, rapera Turbo B (właściwie Durron Maurice Butler). Dodatkowo nagrano również nowe wokale z udziałem Penny Ford, chociaż postacią w teledysku do piosenki była Jackie Harris. Z piosenki ponadto nie usunięto sampli ze śpiewem Jocelyn Brown. Pomimo kilku niepowodzeń singel dotarł na szczyty wielu list przebojów w Europie i za oceanem. Na liście tygodnika „Billboard” piosenka zadebiutowała na pozycji drugiej.
Sukces „The Power” powtórzyły kolejne single z albumu „World Power”, który ukazał się w 1990 roku. „Ooops Up” i „Mary Had A Little Boy”. Wkrótce po ukazaniu się albumu grupę opuściła Jackie Harris a jej miejsce zajęła Penny Ford.
W 1991 roku do zespołu dołączyła Thea Austin, współautorka kolejnego wielkiego hitu Snap! „Rythm Is A Dancer”. Planowo piosenka miała być pierwszym singlem promującym nową płytę grupy zatytułowaną „The Madman’s Return”, aczkolwiek jej wybór został oprotestowany przez Turbo B, który szczerze nienawidził zdania „I’m as serious as cancer when I say rhythm is a dancer”. Wokalista postawił na swoim i wybór padł na piosenkę „Colour Of Love”, która ukazała się na singlu w okresie Bożego Narodzenia. W szczytowym świątecznym momencie, utwór przepadł w rozgłośniach radiowych przegrywając w rotacjach z typowo gwiazdkowymi piosenkami typu „Last Christmas” grupy Wham! W późniejszych miesiącach producenci Snap! zdecydowali się na publikację „Rythm Is A Dancer” i piosenka doczekała się premiery w lipcu 1992 roku. Turbo B w dalszym ciągu jednak nie do końca zgadzał się z decyzją Münzinga i Anzilottiego, co w konsekwencji doprowadziło do jego odejścia ze Snap!. W ślad za raperem poszły również wokalistki Penny Ford i Thea Austin. Nie oznaczało to jednak rozpadu Snap! Wręcz przeciwnie. Trzeci singel z płyty zatytułowany „Exterminate”, w którym wokali udzieliła była chórzystka Madonny, Niki Haris, radził sobie na listach przebojów równie dobrze, jak jego poprzednicy. W pracach nad kolejną płytą Snap! producenci zatrudnili wokalistkę o pseudonimie Summer (właściwie Paula Brown), która wcześniej występowała jako tancerka w telewizyjnym programie „Fame”. Trzeci studyjny album zatytułowany „Welcome to Tomorrow” ukazał się w 1995 roku. Muzycznie styl Snap! skierował się w stronę progresywnego house. Pomimo, że grupa gościła na playlistach w wielu europejskich rozgłośniach radiowych, producenci Snap! doświadczyli spadku popularności grupy. Stan ten był podyktowany głównie brakiem scenicznej obecności rapera Turbo B, jak również podążeniu w mniej komercyjne klimaty muzyczne. Ostatecznie, w 1996 roku, po ukazaniu się albumu „Snap! Attack: The Best of Snap!”, grupa zakończyła działalność.
W 2000 roku producenci próbowali przywrócić Snap! do życia. Do współpracy ponownie zaproszono rapera Turbo B oraz nową wokalistkę. Münzing i Anzilotti mieli w planach również nagranie nowego albumu, którego roboczy tytuł brzmiał „One Day on Earth”. Jednakże materiał nigdy nie ujrzał światła dziennego.
W następnych latach wielu producentów sięgało nieskrępowanie po spuściznę pozostałą po Snap! wykorzystując ją w różnych projektach. Ostatecznie doprowadziło to do wydania w 2003 roku albumu „The Cult of Snap!” zawierającymi przeboje formacji w nowych wersjach. Zachęceni sukcesem albumu producenci wrócili do studia, gdzie przy współpracy z wokalistą Loc nagrali piosenkę „Beauty Queen” w 2005 roku.

No comment

Dodaj komentarz